Voordelen bedrijfsfilm
✓ Naamsbekendheid vergroten
✓ Breed inzetbaar
✓ Professionele uitstraling
✓ Verdient zichzelf terug
Wat kost een bedrijfsfilm laten maken?
De kosten om een bedrijfsfilm te laten maken door Videjow.nl starten vanaf € 1950,-. Dit is een bedrijfsfilm zonder script die we op één dag kunnen filmen en in één dag kunnen monteren. Het is een basis bedrijfsfilm van twee minuten waarin je bedrijf mooi in beeld komt. We komen filmen op locatie met een cameraman, assistent en compacte camera/licht set-up.
Vanuit deze basis bedrijfsfilm kun je uitbouwen
Laten we even de wateren testen binnen de mogelijkheden van een bedrijfsfilm. We kunnen onder andere:
-
interviews opnemen met personeel/directie en tevreden klanten
-
een logo animatie maken
-
voice-over toevoegen
-
een acteur of actrice inhuren
-
werken met een steadicam of dolly/crane
-
een mini-drone door je bedrijf laten vliegen
-
en nog veel meer…
Waarom een bedrijfsfilm
Een bedrijfsfilm is de basis van sterke marketing. Je prospect krijgt direct een eerste indruk van je bedrijf. Wat heeft je bedrijf te bieden? En welk probleem lost je product of dienst op? Eindig de bedrijfsfilm met een sterke call-to-action. Vanuit deze bedrijfsfilm kun je verder bouwen aan je video marketing funnel.
Een bedrijfsfilm voor Waterschap Hunze en Aa's
Een goede bedrijfsfilm vergt intensief marktonderzoek.
Voordat we het script gaan maken is het belangrijk dat we eerst onderzoek doen naar de markt van jouw onderneming of dienst. Wat doet je concurrent? En op welk punt steekt jouw onderneming hier bovenuit? Waar zitten je klanten en hoe kunnen we ze het beste benaderen? Deze informatie is belangrijk voor het maken van een goede bedrijfsfilm.
Hieruit kunnen we verder borduren. Wat is de meest geschikte lengte van je bedrijfsfilm, welke kleuren gebruiken we, en welk muziek genre past het beste bij jouw bedrijf.
Welke technologie gaan we inzetten voor je bedrijfsfilm?
Hoe gaan we de bedrijfsfilm maken en welke tools gaan we gebruiken. Filmen we alles op een RED cinema camera, gebruiken we 360 graden camera's of gaan we vooral drone beelden maken? Wanneer we gebruik maken van een drone, dan is het noodzaak om vooraf te kijken of het toegestaan is of we daar mogen vliegen. Soms is hier een vergunning voor nodig.
Een goed script is bepalend voor een succesvolle bedrijfsfilm
Nu we weten wat je bedrijf doet, waar het voor staat en wat de doelgroep is kunnen we beginnen het het scrhijven van het script. Wat we willen bereiken is een verhaallijn die boeiend blijft om naar te kijken. Daarom delen we de bedrijfsfilm als het ware op in drie delen namelijk: begin, midden, eind.
-
1e deel van de bedrijfsfilm (begin)
Dit is de introductie van jouw onderneming. Wij zeggen altijd de 3 W's. Namelijk: wie, wat en waar. Wie zijn jullie? Wat doen jullie? Waar zijn jullie?
-
2e deel van de bedrijfsfilm (midden)
Dit is het middelste gedeelte van de film. Nu gaan we de punten benoemen waarin jullie uitblinken. Waarom moet de klant voor jullie kiezen? Wat maakt jullie zo bijzonder. Is het jullie snelle oplevering, de hogere kwaliteit of zijn jullie innoverend?
-
3e deel van de bedrijfsfilm (eind)
Dit is het laatste deel van de film. Hier geven we de call-to-action. Dat wil zeggen, wat willen we dat de klant na het kijken van de film gaat doen? Willen we dat die na het zijn van de bedrijfsfilm telefonisch een afspraak gaat maken? Of dat degene je product in zijn winkelmandje gooit en online afrekent.
Een bedrijfsfilm voor
Van der Zee
De bedrijfsfilm opnemen
Dit kan op locatie bij je ondernming, bij de klant of in een videostudio zijn. We maken gebruik van de beste technologie zoals RED camera's en externe audiorecorders. Dit draagt bij aan een kwalitatief beter eindproduct. Wij vinden dit belangrijk, een bedrijfsfilm is tevens een visitekaartje van je onderneming.
De video monteren
Als we alles gefilmd hebben gaan we jouw bedrijfsfilm monteren. Omdat we van tevoren al hebben vastgelegd hoe de bedrijfsfilm eruit komt te zien kunnen we nu heel efficient te werk gaan. We monteren de film volgens het script. Vervolgens poetsen we alle beelden nog op, dit noemen we "color-grading". In dit proces halen we de mooiste kleuren naar boven van een shot, eventuele rimpels halen we weg en we zorgen ervoor dat shots kwa kleur goed op elkaar aansluiten. De laatse stap is de audio nabewerking. Gesproken audio moet goed verstaanbaar zijn, wanneer je natuur ziet dan wil je dat ook horen en voelen, en de muziek moet impact geven en een bijdrage leveren aan je bedrijfsfilm.
Een goede bedrijfsvideo is breed inzetbaar
Wanneer we alle vorige stappen hebben voltooid kunnen we je bedrijfsfilm gaan promoten. We zetten de bedrijfsfilm strategisch in, zo komen we in contact met de juiste doelgroep. Zitten je klanten op LinkedIn, Facebook Instagram of TikTok? Dit is belangrijk om te weten om een bedrijfsfilm daadwerkelijk succesvol te maken. Ook kunnen we de bedrijfsfilm koppelen aan een advertentie campagne. Je kan je bedrijfsfilm ook gebruiken op een beurs, tijdens het geven van een presentatie of linken aan een QR code. Zo zijn er nog tal van mogelijkheden die we graag me je bespreken tijdens een gesprek waarin je natuurlijk ook zelf je wensen en suggesties kunt aangeven.
Een bedrijfsfilm laten maken?
Neem telefonisch contact met ons op of stuur ons een e-mail. We denken graag met je mee en geven je een eerlijk advies.
Stuur ons een e-mail:
Neem direct contact op: